dilluns, 16 de juliol del 2012

Què és la intel·ligència social?


Les xarxes socials més populars compten amb mes de 750 milions d’usuaris actius els quals intercanvien més de 30 mil milions de continguts cada mes. Per a les empreses, tant les que tenen voluntat reclutadora com les que no, aquest trànsit els suposa una font d’informació molt valuosa en cas que la sapiguin explotar. Moltes empreses ja integren dades de facebook a les seves estructures, analitzant-les i segmentant-les per implementar campanyes enfocades a objectius amb interaccions personalitzades. Aquests sistemes s’anomenen comerç social i business intelligence.

Així doncs, quan parlem d’utilitzar de les xarxes social en la recerca de feina no podem deixar de tenir en compte el com les empreses qualifiquen l’activitat des les persones en aquest entorn. Les empreses especialitzades estableixen estàndards per qualificar l’activitat dels i les possibles candidates dels darrers 7 anys d’activitat. Aquest barem, en molts casos, te el mateix pes que el CV en un procés de selecció, es per aquest motiu, que cal ser molt conscient de la informació que compartim, així com, tenir una estratègia per tal que la nostra vida privada no jugui en contra nostra.

És aquí quan entra en escena el concepte d’intel·ligència social, que és definida per Goleman en el llibre que porta el mateix títol, com a la capacitat humana per a relacionar-se que integra la sensibilitat social i que inclou els sentiments pels altres i la capacitat de relació. Les empreses fan servei del que s’ha catalogat com “la nova ciència de les relacions humanes” per valorar les competències de relació de les persones candidates a un lloc de treball. Cal tenir en compte que si l’empresa avalua també la manera com la persona manifesta i com canalitza les emocions a traves de les seves intervencions en les xarxes, que el que s’anomena intel·ligència emocional, es pot fer un retrat prou fidedigne del perfil psicològic de la persona candidata abans del procés selectiu.

Si volem que les xarxes socials ens ajudin en un procés de selecció ens cal pensar en una estratègia per a que d’una forma intencionada les nostres emocions treballin per nosaltres. Estigueu atents i atentes a properes publicacions del blog on treballarem aquest tema de manera extensa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada